انجمن گفتگوی فراد اندیش

به اشتراک بگذارید:
آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

برای شروع جدی یادگیری از چه نوع پروژه‌هایی شروع کنیم؟

2 ارسال‌
2 کاربران
0 لایک
739 نمایش‌
(@ahmadmember)
ارسال‌: 25
Trusted Member Customer
شروع کننده موضوع
 

آیا با توجه به اینکه بیشترین کاربرد FPGA در صنعت ما پردازش هست، آیا این دید حداقلی درسته که با پروژه هایی که معمولا در یادگیری میکروها استفاده میشوند FPGA رو شروع کنیم تا به کمک پروژه های کوچیک کد نویسیمون قوی بشه؟ به نظر شما برای شروع جدی از چه پروژه هایی باید شروع کرد وقتی نیاز صنعت و بازار کار بیشتر برای پردازش هست؟

 
ارسال‌شده : 10 اردیبهشت، 1396 11:31 ب.ظ
(@ahmadsaghafi)
ارسال‌: 107
Estimable Member Admin
 

همانطور که خودتون هم اشاره کردید، مرحله اول و بسیار مهم این هست که شما به FPGA و کدنویسی کاملا مسلط شوید. بنابراین، مهم این هست که تمرین‌های زیادی انجام دهید. چون فقط و فقط با تمرین هست که می‌توانید یک موضوع رو به معنای واقعی درک کنید. فرقی هم خیلی نمی کنه که تمریناتی که انجام می‌دهید با میکروکنترلر هم قابل پیاده‌سازی باشه یا نه. مهم این هست که شما مهارتتون رو به کمک اون تمرین‌ها افزایش بدید.

برای کمک به شما در جهت انجام تمرین‌های جدی‌تر و کاربردی‌تر، همانطور که احتمالا اطلاع دارید، اخیرا بخشی را در کانال راه‌اندازی کرده‌ایم به نام "پروژه هفته" که در آن به معرفی پروژه‌های کوچک کاربردی می‌پردازیم. شما می‌توانید با مطالعه این بخش، شروع به پیاده‌سازی پروژه‌ها کنید و تحربه خودتون را افزایش دهید.

اولین پروژه این بخش را با عنوان پیاده‌سازی پروتکل SPI می‌توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

پیاده‌سازی پروتکل SPI

بعد از این مرحله، یعنی زمانیکه به کدنویسی VHDL و تراشه FPGA تسلط بیشتری پیدا کردید، می‌توانید وارد بحث پردازش سیگنال شوید. منابعی را احتمالا بتوانید به صورت پراکنده در اینترنت پیدا کنید برای این موضوع. یک کتاب هم من در کانال برای پردازش با FPGA گذاشتم که حتما دانلود کرده‌اید:

دانلود کتاب DIGITAL SIGNAL PROCESSING WITH FPGA

در صورت تمایل، می‌توانید از دوره جامع پردازش سیگنال با FPGA هم که در آموزشگاه فراد اندیش برگزار می‌شود استفاده کنید.

 
ارسال‌شده : 10 اردیبهشت، 1396 11:34 ب.ظ
به اشتراک بگذارید:
>