انجمن گفتگوی فراد اندیش

آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

محاسبه توان

2 ارسال‌
2 کاربران
0 Reactions
2,293 نمایش‌
(@shiva-salehi)
ارسال‌: 1
New Member
شروع کننده موضوع
 
[#83]

سلام وقت بخیر
من میخاستم یک توان رو در وریلاگ پیاده سازی کنم که پایه همیشه دو هس ولی توان متغیرومیخاستم بدونم میشه با ضرب کننده وشمارنده اینکارو انجام داد؟!مشکلی به لحاظ بهینه سازی پیش نمیاد؟


 
ارسال‌شده : 12 اسفند، 1397 2:58 ب.ظ
(@ahmadsaghafi)
ارسال‌: 113
Estimable Member Admin
 

سلام،

برای این مساله نیاز به شمارنده و ضرب کننده نیست. اگر می‌خواهید دو به توان n را محاسبه کنید، کافی است بیت nام یک سیگنال را برابر با یک قرار دهید و بقیه را صفر کنید.

موفق باشید.


 
ارسال‌شده : 15 اسفند، 1397 8:32 ب.ظ
به اشتراک بگذارید:
>