انجمن گفتگوی فراد اندیش

به اشتراک بگذارید:
آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

استفاده از DSP در کنار FPGA

3 ارسال‌
3 کاربران
0 لایک
778 نمایش‌
(@ahmadmember)
ارسال‌: 25
Trusted Member Customer
شروع کننده موضوع
 

من شنیدم استفاده از FPGA در کنار DSP راه حل بسیار کارآمدی میباشد. دلیلشان این بود که بعضی از الگوریتم ها توسط DSP سریعتر از FPGA انجام میشود.
سوالم اینه که اگه چنین حرفی درسته، چه نوع الگوریتمهایی در FPGA کند هستند که در DSP سریعترند؟

 
ارسال‌شده : 10 اردیبهشت، 1396 11:28 ب.ظ
(@ahmadsaghafi)
ارسال‌: 107
Estimable Member Admin
 

استفاده از DSP در کنار FPGA همانطور که شما هم اشاره کردید در بسیاری از سیستم‌های پیشرفته، یک راه مناسب برای پیاده‌سازی الگوریتم‌های پردازشی پیچیده است. چون کار با FPGA طراحی سخت‌افزار محسوب می شود و کار با DSP طراحی نرم‌افزار است،‌ به طراحی این نوع سیستم‌های ترکیبی Hardware/Software Codesign گفته می‌شود.

وظیفه طراح در این نوع سیستم‌ها، تقسیم وظایف پردازشی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار است. معمولا دلیل اینکه بخشی از الگوریتم‌ها به DSP سپرده می‌شود، سرعت بیشتر آن نیست، بلکه سهولت بیشتر آن در پیاده‌سازی الگوریتم‌های پیچیده است. به طور کلی، معمولا الگوریتم‌هایی که به سرعت بسیار زیادی نیاز دارند ولی آنچنان پیچیده نیستند را به کمک FPGA و الگوریتم‌هایی را که پیچیدگی زیاد دارند ولی سرعتشان در حد توان DSPهاست با DSP پیاده‌سازی می‌کنند.

در مورد نحوه انتخاب تکنولوژی مناسب برای پیاده‌سازی، می‌توانید برنامه ویدئویی زیر را ببینید:

انتخاب تکنولوژی مناسب برای پیاده‌سازی یک پروژه

موضوعی که شما در موردش سوال کردید بحث بسیار مفصلی است به طوریکه بعضی از افراد در دانشگاه و صنعت متخصص این زمینه هستند و روی آن تحقیق انجام می‌دهند. آنها این موضوع را بررسی می‌کنند که وظایف پردازشی را چطور بین سخت‌افزار (FPGA) و نرم‌افزار (DSP یا پردازنده‌ای درون FPGA) تقسیم کنیم. چون این موضوع تاثیر زیادی در هزینه و زمان انجام پروژه خواهد داشت.

 
ارسال‌شده : 10 اردیبهشت، 1396 11:30 ب.ظ
(@hamed-f)
ارسال‌: 1
New Member
 

سلام من من دنبال یه برنامه متلبی هستم که بعد از تبدیل کردن به VHDL به صورت real time بتونم روی برد FPGA پیاده سازی کنم.یک پروژیه دانشگاهیه. مهم اینه آنلاین بتونم این کارو انجام بدم آیا میتونم راجع به صدا کار کنم؟ یا موضوعات دیگه چی به ذهنتون میرسه لطفا راهنماییم کنید چون یک ماه بیشتر وقت ندارم.برد FPGA هم دارم.

 
ارسال‌شده : 5 آبان، 1396 5:30 ب.ظ
به اشتراک بگذارید:
>